Buscar este blog

miércoles, 24 de enero de 2024

  4TH GRADE

 UNIT 1 COMMUNITY

VOCABULARY REVIEW

Vocabulario: café, cinema, museum, post office, skate park, station, supermarket, swimming pool, borrow a book, buy food, meet friends, put something in the basket, send a card, write a story. Café, museum, post office, skate park, supermarket.

Primero debes ver el vídeo: 

Parts of the City I

Parts of the City II

Parts of the City III

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: 

Parts of the city 1

Places in a city


                                                                         GRAMMAR REVIEW

                                                                     How often do you go to (school)?

I (always/often/sometimes/never) go to (school).

He/She borrows books.

He/She doesn’t meet friends at the skate park.

                                                 

Primero debes ver el vídeo:  How often?...

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: How often do you...?

 (Difícil) How often...? + Expressions of frequency


 4TH GRADE

 Starter  

VOCABULARY REVIEW

Vocabulario: Months: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.  Feelings: comfortable, curious, disappointed, grateful, grumpy, surprised.

Primero entra y haz los ejercicios: 

Genially con vídeos, juegos y canciones para repasar la fecha y los meses del año

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Months of the year

    Months of the year

                                                                         GRAMMAR REVIEW

                                                                      When’s ... birthday?

His/Her birthday is in ... .

What’s the date ... ?

It’s ...

Primero debes ver el vídeo: Feelings Vocabulary

                                                   Feelings song

                                                   BASIC EMOTIONS for Kids

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Feelings and emotions vocabulary

martes, 23 de enero de 2024

5TH GRADE

OPEN UP OXFORD

Aquí tienes un genially con TODO el vocabulario, gramática del curso de quinto de primaria con canciones, ejercicios de vocabulario, gramática para estudiar, ampliar y repasar de forma autónoma con autocorrecciones. A tu propio ritmo.

Pincha en la imagen para acceder.

5TH GRADE

UNIT 4  MY WEEKEND

VOCABULARY REVIEW

Vocabulario: bought a present, had a piano lesson, had a video call, made a cake, read a book, saw my friends, saw my grandparents, went shopping, went to the park, wrote a story bought a snack, had a lie-in, got a letter, took some photos, went for a run, went to the library, cousin, farm, healthy, train, lamb.

Primero debes ver el vídeo: Weekend Activities Listening

 Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Weekend Activities Listening

                                                                         Weekend activities

GRAMMAR REVIEW

Past simple: irregular verbs affirmative and negative: bought, had, made, saw, went, wrote...

Past simple: questions and short answers.

How was your weekend?

Did you have a nice weekend?

It was good/great/ boring.

That sounds fun/nice.

What a shame!

Primero debes ver el vídeo: Pasado del verbo To Be (era/estaba)

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Verb to be: am-are-is-was-were worksheet | Live Worksheets

Primero debes ver el vídeo: Auxiliar Did para verbos en pasado

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Forma el pasado con ED ó Did

Y para finalizar, debes hacer estos ejercicios, recuerda que el Verbo TO BE (is/are was/were) es trabajador y no le importa cambiarse de sitio ni cargar con la NOT. El resto de verbos, forman el pasado añadiendo 

Ahora tienes que ver el vídeo de verbos irregulares: Verbos irregulares

-ED si son regulares o SI SON IRREGULARES, los encontrarás en la segunda columna de la lista de verbos que os di. Y cuando se hacen preguntas o quieres negar (decir NOT), necesitas al DID y el verbo ya NO va en pasado.

Mira el vídeo: Auxiliary DID

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Ejercicios: WAS/WERE ó DID

  5TH GRADE

UNIT 3 CARNIVAL

VOCABULARY REVIEW

Vocabulary:  Band, costume, crowd, drum, firework, float, food, stall, mask, parade, stage, confident, embarrassed, hard-working, kind, nervous, selfish, ice palace, snowy, snow sculpture, maple taffy, maple syrup.

Primero debes ver el vídeo: Carnival & Mardi Gras for Kids

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Carnival vocabulary

Primero debes ver el vídeo: Personality Song For Kids

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: What's he-she-it like? - Personality adjectives


                                                               GRAMMAR REVIEW

 Past simple: There was/were affirmative and negative

Past simple to be: was/were affirmative and negative

Can we get...? Podemos obtener...

Do you want...? Quieres...?

Could I have...? Podría coger/tomar...?

Primero debes ver el vídeo: There was/there were

                                             Was/Were

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Was-were - there was-there were 

                                                                        There was/There were 

                                                                        There was/There were 

                                                                        There was or there were?

Primero debes ver el vídeo: What Do You Want?

Ahora haz los ejercicios con autocorrección: Do you want...?